2:dra mars

 
Idag är det måndag  och en arbetsdag har man bakom sig.
Dagen gick med en rasande fart, ja vad ska man tycka om det ??

Jag besökte badhuset ikväll, för att köpa ett årskort,
mitt förra var ett 6-mån kort och det tog slut i söndags,
så nu har jag ett helt år framför mig att plaska runt i dammen.
Ni som inte känner till det, så brukar jag försöka simma minst 3 ggr per vecka
om inte annat så i alla fall 2ggr.


Ja idag har det inte hänt något speciellt på hemmafronten
mer än att gubben min får en
sallad till middagen.

Den gröna sörjan är hemmagjord Guacamole
med extra stark Jalapeno och vitlök.
Blev faktiskt ganska lyckat.

Nu är det hög tid att börja leta efter vårtecken i skog och mark
därför har jag alltid med mig min kamera så jag kan
plåta vad som än kommer i synfältet.

tex dessa söta snödroppar.

från vårblommor till julblommor så kan jag
berätta att svärmors amaryllis nu har blommat 2 ggr.
Det ser ut som om den har gett upp för en 3:dje blomning,
den hade blommat t.om sista februari, otroligt.

Jag tror på att när man får blommor ska man aldrig tacka, för då blommar dom en kort
stund och om man vill ha skott från en växt så måste man stjäla skottet.
Nu törs jag erkänna att jag har stulit denna vackra skott

det är en olivkvist.
Jag ska se om jag kan få fart på den till att bli ett olivträd modell skandinavisk.
Jag kommer aldrig att säga varifrån jag stal kvisten, för då dör den.
Så var det med den kvisten.

För er som har glömt bort det så börjar sommartiden den här månaden, närmare bestämt 29/3,
och ni minns väl att klockan 2 blir 3.
Jag läste någonstans att det är närmare 70 länder runt om i världen som använder sommartid och mer
än hälften av den finns i europa.

Men innan vi är där så har vi ju
Internationella kvinnodagen 8:de
Viktorias namsdag 12:de
Vårdagjämningen 20:de
Våffeldagen 25:de
och sist men inte minst
sommartid börjar 29.de

om man vill så kan man ju fira en gång i veckan hela månaden,
då lär tiden rusa och mars är ett minne blott.

Nähä nu ska jag hitta på något annat innan läggdags.
på åters
vink vink








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0