sent ute

Nu blev det rejält sent med mitt skrivande.
Lagade mat till långt in på kvällen och hittade inte riktigt lusten att skriva ikväll,
men som sagt och synes så sitter jag här  i alla fall.

Ska väl säga att jag är sjukligt väskoman
kan inte gå ut ur en affär om jag inte har gått
igenom väskavdelningen.
Jag hoppas att inte gubben läser det här för då
blir det garanterat gnäll om mitt väskberoende.
En gång gömde jag en väska bland gamla väskor för att han
inte skulle få reda på att jag hade köpt en ny.
Han kom på mig.
Hans uttryck ang mina väskor är att 1 väska in 5 väskor ut.
Jag vet att han skojar med mig, men tänk om
Denna hittade jag på nätet

Denna supersnygga Marc Jackobs väska är hur
snygg som helst, vill ha den, trendig färg
som även är min favoritfärg.
Har inget pris tyvärr men
kan tänka mig uppemot någon tusenlapp


Från tusenlappar till lappar.
Jag märker på mig att jag har pratat mycket med norr då jag har samma ljud
i skällan  och pratar som en riktig tornedalning på
meänkieli.

Vad tycks


nu vill man tydligen rösta fram mig som
guvernör.
Där ser man, jag säger då det
hahahaha


Jag hittade denna larv

i en butik som säljer roliga saker
och kom genast ihåg när man själv
larvade till sig.
Om du har glömt bort eller inte kan göra larver så
kan jag lära dig
Köp hem filt-tyg i olika färger,
träkulor, eller flirtkulor
garn
klipp rundlar i olika storlek.
Sortera storlekarna
börja med en knut samt
en kula
en rundel liten storlek
en kula
osv
Längst ut trär du på en större kula och målar ett ansikte och knyter ihop
Lätt som en plätt.
Barn brukar gilla dessa larver
Häng dom i bilar
gör mobiler av dom.

natten kallar
jobbdag imorgon
så, gott folk
dröm vackert
på åters
vink vink


Kommentarer
Postat av: Jennie- inte syskonbarnet!

Nu är jag här och larvar mig.... :) haha

jättefint ju, smart med och så enkelt. Jag får ha pysseldag med ungarna. tjing

2009-01-28 @ 18:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0