Bullar

 

Idag  eller rättare sagt ikväll
bakade jag ett antal påsar kardemummabullar
jag brukar oftas få dubbla mängder
så jag har bullar precis överallt i köket.


Doften sitter säker kvar till imorgon bitti,
Jag minns från förr när jag bakade
sent på kvällen, man gick till sängs och
bara kände hur ombonat och
fridfullt doften spred sig.


Från bullar till blommor

Denna vackra Amaryllis Nymph fick jag
av min svärmor i julas.
Kan ni fatta att den blommar så
här fint fortfarande, helt underbar och så vacker.
Tavlan i bakgrunden har min pappa målat,
det är nu 30 år sedan han gick bort.
Tavlan föreställer min lillebror Börje och
ni som känner oss sen förr kommer säker ihåg hur
söt han var, brosan min ,som en liten docka.
Jag tycker väl att alla mina småbröder har varit ganska lika varan, så om en är söt så bör alla
ha varit det.



Jag såg att min gamla lärjunge har vart och kikat på min sida
hon är en riktigt söt topmodels och en brud som
vistas bland stureplansfolket
jag ska fråga henne vid tillfälle om jag
får lägga ut en bild på henne så ser ni vad jag menar.
I väntan på henes bild så
kan man alltid se detta fina hjärta.



På tal om hjärta så är det inte så
värst långt till allahjärtansdag.
Tänk på dina medmäniskor med hjärtat
och glöm inte
tänk på ditt eget hjärta först.

Det får räcka för i kväll,
köket kallar
sen mars i säng.
på åters
vink vink

Kommentarer
Postat av: Jennie- inte syskonbarnet!

Jaså, så du bakar om kvällarna... När får vi smaka??

hehe

2009-01-22 @ 20:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0