Trettondedag jul

 


Idag har dagen gått åt till att städa samt förbereda för morgondagens arbete,
har ju vart ledig så länge att
det lär bli svårt med tidiga väckningar, aboo

Milt väder men har inte hunnit vara ute ändå och nu är det lite väl sent och mörkt
och så är man proppmätt.

Det blev huvudrätt samt efterrätt, lite väl mycket kanske men himla gott

Huvudrätt


Fläskfilé i cognacsås med
svart tryffel
frysta klyftpotatisar, smörslungade wokgrönsaker
babytomat blomma och gurka

Fläskfilen stektes i järngrytan
Klyftpotatisen i ungen
Sås på Cognac Martell Noblige och
Gotländska svarta tryffel
samt wokgrönsaker

Aboo så gott

Efterrätten



Frysta exotiska frukter från Coop
Granité på följande råvaror:
Tindra glögg med smak av
choklad &pomerans
Granatäppeljuice
mineralvatten
pressad lime
apelsinjuice

Granitén blandas i förväg då den ska vara fryst och
gafflas ner i fruktkompotten.

Enkel mat så himla gott och tillagningstid ca 30 min
rekomenderas verkligen.

Ska nog gå och vila magen en stund
ev hörs vi igen i kväll
annars
på åters
vink vink 

Kommentarer
Postat av: Cathi

Halloi...och Gott Nytt År på dig och dina närmaste!

Kul med en till blogg att kika in i...men det här kan bli farligt - kommer att öka i vikt - man blir ju hungrig när man läser inlägget!

Har faktiskt varit lite dålig på att blogga själv - ska bättra mig!Förutom mycket jobb innan jul så har mina närmaste 2-benta och 4-benta har tagit all min tid. Och om du kikat in på min blogg nyligen så vet du att jag även har en liten Melker i familjen nu- fast egentligen skulle han kallas "piss-Nisse" - men han är Superfin!!

Ha det bra...så höres vi...Kram Cathi

2009-01-06 @ 20:34:11
URL: http://www.cathis.blogspot.com
Postat av: Cathi

2009-01-06 @ 20:36:03
URL: http://www.cathis.blogspot.com
Postat av: Gubben

Hej Passar på att berömma min kära hustru för

hennes eminenta matlagningskonst

2009-01-06 @ 21:08:39
Postat av: Måns

Lyckans man du är Gubben som får hemlagat, var det gott

2009-01-07 @ 18:55:57
Postat av: Lilla syrran

Hej du syrran!Så ni äter gött där hemma i Stockholm.Hmmm vet du vad tryffel kostar kilot,Fransk svart Tryffel från Frankrike kostar 600kr kilo enligt Tv kokken i morsse.Så hoppas att det smakade

2009-01-30 @ 14:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0