kuddar i säng och soffa

                                          
Hej igen
Jag har varit sjuk några dagar så lusten till att sitta vid datorn har
inte varit det allra första jag tänkt på.

När jag var sjuk så funderade jag på olika saker
som kunde vara till hjälp och se snyggt ut samtidigt.
Ni förstår
nytta med nöje.

Jag kom på att det finns hur mycket som helst med vackra tomflaskor och burkar
som man bara antingen kasserar
eller har liggandes som en
dammsamlare eller plats upptagare.

Man kan använda fina burkar till detta



Burken innehåller knappar.
Oftast när man köper kläder så följer det med en eller två knappar
som sitter i en etikett vid midjan och trycker och kliar
klipp bort etiketten och spara knapparna i en fin burk.
Dom kommer säkert till användning om inte till plagg så
till roliga saker som ungar vill göra.

Du kan också använda stora fina glasburkar utan lock till följande



Torkade blommor för färgens skull
eller doften.
Bilden blev lite mörk men jag har en vas från Ikea för typ 19 kr
och potpurri rosdoft.
När doften börjar avta skakar jag runt i vasen och då doftar det ett tag till.
Man kan också spraya på med rumsdoft i vasen.
Ställ vasen/burken vid ett fönster för dess färggrannhet, snyggt
och enkelt.

Nästa vecka är det alla hjärtans dag så säg vad som inte 
 passar bättre än denna söta kudde


Den finns att köpa för 158 kr, men varför köpa när man kan göra den själv.
Du behöver en prydnadskudde  ca30*30 cm
Rött tyg (35*70cm)
Filt, vitt eller valfri färg
Börja med att sicksacka kanterna på överdaget (rött)
Fålla kanterna ca 1 cm runtom tygstycket
Mät ut mitten i den ena halvan
Klipp ut ett vitt hjärta
Klipp ut ett mindre hjärta i det stora hjärtat
Nåla fast hjärtan i den övre halvan
Sy sicksack runt  yttre och inre hjärtat (ser hemtrevligare ut)
Vänd avigsidan ut, nåla om du behöver
Sy helt runt i 3 sidor samt
i den 4:de ca 15cm.
Vänd avigsidan in, peta ut alla hörn med en penna eller fingret
Nu pressar du in din kudde och syr för hand dom sista 15 cm.
Om du tror att du får problem med öppningen så sy hela 4:de sidan för hand.
Kudden är klar.

Om du tyckte att den inte var så svårt så gör några extra.
Tex till bilen, sängen, soffan, kompisen, ja vem som än får den blir säkert glad.

Det var lite från mig idag
på åters
vink, vink


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej.

Fin blogg du gjort, jätte kul läsa den, måste ta adressen till jobbet så jag kan följa dig på dagarna ;)



Tack för ett trevligt samtal.



KRAM kram

2009-02-03 @ 18:49:54
Postat av: Jennie

Haloj!

Tack för den fina tröjan du skickade ;) Nästa gång man reser ner måste man besöka den affären du köpte tröjan ifrån.

Milla tackar också för de häftiga nyckelringarna. Hon har hängt dom snyggt och fint vid sitt skrivbord så hon kan hitta dom snabbt när hon vill visa upp dom :) hehe.



Kramar*

2009-02-04 @ 15:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0