söndag 15 feb

 
Hej på er!
Idag söndag har jag varit ute på jakt efter leksaker till en grabb
som fyller 8 på torsdag.
Det är jätte svårt att veta vad som kan locka en liten pojk, samtidigt som man
vill erbjuda dessa små liv en sak som är kreativt och aktiverar till kunskap.
Jag vet, barn är barn och behöver leka, men jag rår inte för att jag
alltid vill hitta något som är nytto och lärande.
Jag hittade lite lek och så men också något som jag tror att kan vara intressant
och spännande.



Den här manicken kopplas till TV:n och
man kan se olika saker förstorade till 200 ggr

Hur gör du om du har en kaktus som behöver lite omvårdnad och så.

Om kaktusen behöver dammas av kan du använda hårtorken, vips rent och taggfritt.
Om du behöver byta jord, så kläm fast rå potatisskivor på taggarna eller
använd tjocka arbetshandskar.

Från kaktus till sömn.
Har du eller känner du någon som går i sömnen.

Här kommer ett bra knep för att sätta stopp på nattvandringarna.
Doppa ett lakan i vatten och vrid ur och placera det bredvid nattvandrarens säng.
När han/hon sätter fötterna på det våta tyget vaknar han/hon och kan lägga sig igen.
smart va?

På tal om sömn så är det dags för mig att krypa till kojs.
Sov gott
på åters
vink vink

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Du kan ge ett monopolspel, i dag betalra du med kort i de nya spelen, inga lösa pengar där inte.

Pussel brukar de flesta barn gilla, spännande och kreativt.Presentkort på biobiljett kan vara ngt.



Lycka till med present inköpen.



kram kram

2009-02-16 @ 15:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0