Söndag 8 februari

 
Idag har jag inte gjort mycket mer än
sprungit mellan kök,  soffan och datan.
Det kan kännas ganska så underbart att inte ha något
som måste hinnas och måste göras.

Jag försökte hitta på något till våran

gamle selma
b.la
en tom filmrulle-behållare där jag satte in en knapp
och körde den fram och tillbaka över golven.
Tanken var att hon skulle leka med den,
men inte hon inte.

Idag så har Berta namnsdag, jag känner bara en Berta,
lite ovanligt namn men ganska fint tycker jag
Grattis Berta.

Jag har tänkt och tänkt ganska länge nu, dragit ut på tiden
och bör nog göra slag i saken och städa undan lite i garderoberna.
Även gå igenom böcker som inte ska behållas,
jag hade en annons på Tradera en gång (bok)
och det är otroligt vad man kan få en massa riksdaler för sånt
som man klassar som skräp.
Boken jag hade till försäljning gav mig mer än vad den kostade att köpa som ny.

Jag vill ge er recept på fin och uppskattad present nämligen

Badsalt

visst är dom tjusiga
du behöver:
grovsalt
livsmedelsfärg( gul, blå, grön, röd )
olika aromer ( finns t.ex hos indiska el apotek
flaskor eller burkar med lock
tratt
små plastpåsar.
Gör så här:
Häll salt i påsen
droppa lite livsmedelsfärg och arom i påsen
förslut påsen och massera så att allt blandas väl
fyll vackra flaskor eller burkar med saltet ( använd tratt)
klart att ge bort.

Ikea har fina flaskor och burkar bla denna för
15 kr

Själv köpte jag flaskjuice från lidl
för 9.90.
jag får 2 i en så att säga.
Tomflaskan brukar jag fylla med vatten och ha i sovrummet då det blir
bättre och lite fuktigare innomhus-miljö.

Usch och pina
imorgon är det vardag igen och tidig
uppvakning gäller.
Jag blir trött bara av att tänka på sängen,
kommer säkert att sova som en timmerstock.

Nähä gott folk nu får det vara bra för i kväll,
goder afton
på åters
vink vink


Kommentarer
Postat av: Jennie- inte syskonbarnet!

Åhhh, vad du är pysslig. ;)

Jag får göra det när barnen flyttat hemifrån.... hehe

2009-02-11 @ 18:33:25
Postat av: Jennie- inte syskonbarnet!

Aila, du är så pysslig av dig. ;)

2009-02-11 @ 18:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0