kvinnors dag

 
Hej mina läsare!
Haft fullt upp som vanligt, men ska väl även skriva några ord här.

Jag såg i en finsk tidning där man hade rakat och tatuerat
en katt.
Tydligen ska det vara det allra senaste i mode väg,
men aldrig att våran lille kissemiss skulle
få tatuera och raka sig,
det spelar ingen roll hur mycket hon än jamar
det blir ingen rakning eller tatto för det.
Så här såg katten ut.


Stackarn

På tal om katter så är våran ganska bortskämd för hon
vägrar att äta dessa fina delikatesser.


Jag hade köpt en liten påse med torkad fisk
men hon bara rynkade på nosen och
vände och försvann.

Jag fick slänga ut dessa läckra firrar till fåglarna,
småfåglar och även en och annan skata har vi på tomten 
då dom matas med div frön och nötter.

Jaha mina damer, hur har ni firat denna söndag.
Jag har inte firat, men köpte 2 st fina
ranunklar

Det finns så himla många fina färger av dessa
och inte är dom speciellt dyra heller.
Kanske man kan ha några gula till påskbordet.

På tal om påsk så har jag inhandlat lite nya fjädrar att
pryda riset med och kommer att göra dessa
Häxstegar.
Jag kommer att göra några som får hänga och dingla
tillsammans med fjädrarna och äggen.
Kolla in stegen.

Du gör dom så här:
Klipp långa remsor av färgat papper
Remsorna ska vara lika långa och breda
Vik dom omlott, som ett dragspel
Limma fast ändorna
Fäst en sytråd i toppen
Häng i riset
klart.

så här ser vikningen ut:

Ser du hur jag menar.

Så här avslutningsvis kan jag komma med ett tips för dig som har
nariga händer och själsprickor.

Skoggshuggarna norröver pissade på sina händer för att hålla
dem något så när skyddade från uttorkning och köld.
Då vet du det.
nix pix
det får räcka för ikväll.
på åters
vink vink







Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

JA då har man testat tipset och händerna är lena som en barnrumpa hi hi hi.Våra katter ville itne heller bli tatuerade, blir oxå så kallt här utan päls.



HAr nyss komit hem fr vattengympa, hade det i går med så nu värker kroppen (nya övningar denna vecka) men det är så skönt.



Hoppas gubben är bättre i ryggen med.



HA det så gott, kram kram





2009-03-11 @ 18:00:01
Postat av: Hansi

skicka katten eran till er så nå kan jag tatuera den :)

bara välja hur den ska se ut när den ska lämnas åter till er :)

hahaha....

jag kan göra den till en tiger åxå om ni vill... :)

2009-03-13 @ 02:48:55
URL: http://www.hansisdropinc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0