Söndag

 
Jobbade igår några timmar och
därefter skulle jag till mitt favvo garage,
ni vet, där jag tappade bort bilen.
Nå ja, jag shoppade lite kläder och
gjorde ett fynd med detta fina smycke.



Smycket blev mitt för ynka 10 svenska riksdaler
fatta 10 spänn, normal pris 129 kr.
Den har massor med oäkta stenar som glittrar när ljuset faller på från rätt håll.
Jag är helnöjd
besökte även Cubus och hittade en super fint tröja, 70 spänn.

Jag läser minsann alla kommentarer och kände på mig att förväntningen 
var stor på mina hembakade bullar
så , ta för er
Jennie, Antonio och Dragana
låt det smaka till em kaffet.

På tal om fikabröd, så hittade jag
dessa formar i en butik.


Om man vill så kan man även skära ut bröd eller varför inte korv
och steka detta.
Kul grej.

Jag har också blivit klar med
baby byxor till
Hugo i Haparanda.
Så här fina blev dom


Tänka sig, pojken är snart 3 veckor och får redan paket.
Ni vet att om ni klickar på bilden så blir den större
då ser ni också att det är som små kronor på byxorna,
ni som handarbetar vet att det finns garn att köpa som har olika färg-pluppar i nystanet
därav formen som kronor.

Nu säljs det massor med tulpaner i alla fina färger
och än mer lär det bli till påsk,
men om du vill ha tulpaner redan nu som inte vissnar i första
taget så gör som jag har gjort.


Du kan nästan lista ut själv hur jag har gjort.
Måla handflatan i en fin röd/orange eller gul färg,
gör ett avtryck på
papper,tyg
och måla stjälk och blad med pensel.
Det kan bli fint med massor av små tavlor, man kan skicka dessa som
påsk-kort.
Tänk så glad man kan göra någon med riktiga hemmagjorda kort.
Du kan också rama in den i A-4 format ramar,
ja använd  fantasin.

Söndagens middag kommer här


den består av
kycklingfile i bitar
thai curry/ färdig sås på burk, (10 kr )från willys
wokade grönsaker
potatis
extra chili krydda
tillagningstid
ca 25 min

Nu finns det bevis på att jag äter potatis, ibland.
Vad potatisen heter minns jag inte, men skalen var lila-aktiga.
Dåså

måste  nog göra iordning min badkasse för morgondagens badhusbesök
men vi hör igen
på åters
vink vink






Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad du har fyndat och trixat :) Byxorna är ju supersöta! Måste också ta och lära mig göra sånt :)

Fiffigt att göra egna kort, roligt och mer personligt att ge bort.

2009-01-26 @ 15:58:57
Postat av: Jennie- inte syskonbarnet!

Hej där, roligt att du lägger ut vad du lagat för mat. Tänker jag prova en dag.

Annars har jag Filip hemma, han som jag fick hämta på skolan som kräktes på skogsutflykten. ;)

Stackarn fick sitta i bilen med påse i knät. //Jennie

2009-01-28 @ 18:15:01
Postat av: Jennie- inte syskonbarnet!

Ditt smycke är jättefint! Såg det ju live med!!

Jennie

2009-01-28 @ 18:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0