Askonskvällen

Hej och hå!
Ikväll hade jag tänkt visa hur mina stolar blev, ganska bra
om jag får säga det själv.
kolla in dom

Den gamla sitsen var grön/vit rutiga och
tyget verkade vara ganska tunnt, så
man såg nötta partier lite  här och där.
Nu kan man sitta ståndsmässigt igen.

Igår öppnade bokrean och jag kunde inte låta bli att
vandra runt bland allt läsbart.
Jag har en så bra chef som gav mig ledigt så där bara, hux flux, så
vad passade bättre än att ströva runt lite på bokrean.
Jag har ju mest lyssnat på böcker sen en tid tillbaka,
men det är som en klåda som inte försvinner,
jag måste bara bläddra i böcker.
Jag hittade faktiskt 2 som jag tyckte om

Den ena är en kriminalroman av Helene Tursten( mannen med litet ansikte)
jag har hört dom flesta av hennes böcker, men kan vara kul att även läsa.
Sen köpte jag en liten guide till trädgårdens djur.
Boken tar upp allt från maskar till rävar, mycket rikt illustrerad med fakta och bilder.
Den här bokrean besökte jag i G-berg och det var inte så himla mycket och stort som typ Åhlens har.

Ska besöka Åhlens imorgon torsdag och
passa på samtidigt att skicka en blomsterbukett till mamma som
gick och ramlade och slog sig illa i hand/arm.
Det är hennes första gips i hennes 70 åriga liv.
Hoppas att blommorna kan få henne att glömma smärtan för ett kort ögonblick.


På tal om blommor så kan man ha dessa evighetsblommor lite varstans i sitt hem.


Det är hur enkelt som helst att göra, behöver nog inte ens beskriva det
då man kan räkna ut tillvägagångs sättet.
Men jag tar det ändå.
Panduro har massor med roliga tillbehör för olika aktiviteter, men du behöver
filt-tyg i olika färger
blomsterpinnar
färg
lim
plattor 2 strl (till fot och blomcenter)

Börja med att måla plattorna  (fot) och pinnarna i grön nyans ( valfritt)
måla blomcentret i avvikande färg
klipp ut blommor från filten (olika färger och strl)
limma lilla plattan på blomman
limma pinnen på stora plattan (foten)
klipp ut långa blad som du limmar runt stjälken.
Gör så många du har lust till.

Du kan också använda oasis så slipper du limma på
fotplattor.
Enkelt och snyggt !! eller vad tycks?

Nu har jag lite annat att göra så tjingeling så länge
på åters
vink vink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0