Alla hjärtans dag

Hej alla hjärtan där ute!
Idag på alla hjärtans dag så  tänker jag på
alla som känner sig tvingade att inhandla en massa
dyra och onödiga saker till sina
kära.
Varför måste det alltid vara vissa speciella
dagar som man ska vara givmild.
Om man istället skulle vara snäll och trevlig
och förstående varje dag
så tror jag att livet skulle vara
betydligt enklare för oss.
Stackars alla karlar som springer iväg som på julafton och köper
något som reklamen trackar på dom i syfte att
glädja sina kvinnor.

Här hemma har jag bjudit lite hjärtformat ätbart

Frukost mackor

och falukorv som ska stekas.
Jag har en stekpanna som jag stekte lite ägg med
givet hjärtformad.
Tyvärr hann vi äta äggen, men på stekpannan kan ni få en bild.

Är den inte söt.
Jag vispade 2 ägg med kryddor och lite mjölk
och fick 7 st pytte små hjärtan.
Att bara mumsa i sig eller ha på frukostmackan,
snabblunch eller till kvällsfikat till TV:n.
Uppskattad av det minsta skolbarnen till frilufsdagen.

Jag måste få visa en jättefin isbit som jag fotograferade

Jag tog hem den för att fotografera och såg att den blivit
mer mjuk i kanterna av att ha smält lite.
Jag ser en fin hund däri
vad ser du??

Jag tror att min Amaryllis som jag fick av svärmor i julas
har fått ett nytt liv, den har fått knoppar
och är på gång att blomma igen
se själv

Jag kommer att visa
mer foton vart efter tiden lider.
Vad jag vet så blommar dom bara en gång/år och vid jul. Spännande.

Imorgon om det ser hyfsat ut ute så är planerna
promenad utomhus med kamera i högsta hugg.
Det får bli allt denna hjärtans dag.
på åters
vink vink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bra idé de där med korven :) Ska ta och fixa lite enkel mat, då Milla vill äta makaroner och korv så får väll fixa hjärtformade och andra roliga formar på korven så kanske hon äter bättre. Så har vi en kompis till Milla på besökt (barnvakt) så blir det än roligare för ungarna att äta när maten är lite mer spännande :) Så nu ska jag kila till köket och börja på en gång, tack :)



Ha en mysig hjärtedag <3



Kramar

2009-02-14 @ 18:42:54
Postat av: Hansi

glad å fin alla hjärtansdag på er



//krams hansi

2009-02-15 @ 00:03:40
URL: http://www.hansidropinc.se
Postat av: Hansi

hej igen :)

tragiskt att man inte ens kan skriva ner adressen på sin egen hemsida...

men nu tror jag det blev rätt...



tjjoooohooo :))

2009-02-15 @ 00:10:59
URL: http://www.hansisdropinc.se
Postat av: Jennie- inte syskonbarnet!

Det blev ju fint! Vad tyckte mannen om hjärtformade falukorvsbitar till maten? Ses snart! Jennie

2009-02-15 @ 08:38:13
Postat av: Taisto

fick inga hjärtformade falukorvar .....

men kyckling med rotsaker och nybakade bullar.



din äldsta bror

2009-02-15 @ 16:43:40
URL: http://www.kingsnake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0