Rensning i röran

 
Hej där!
Det har varit lite tyst från min sida, då jag har läst lite olika böcker från min samling.
Mest har dom stått och samlat damm , för tiden inte räcker till
att göra allt som är lustfyllt och det tråkiga som också kommer med i ett hörn.


Jag har kommit fram till att jag bör göra en storstädning
i allt vad böcker heter, kanske sälja det på tradera.


Jag har även en överfylld garderob som inte
har blivit ordentligt  genomgången.
Hu det känns jobbigt att börja, det är väl därför man inte
har en aning om vad som döljer sig i hyllarna längst in.

Så här välorganiserad är dock inte våra garderober
Fy, det är nästan så man skäms.
Nu gäller det att ta sig i kragen för en storrensning bland ovan nämnda damsamlare.

Vi har gått in i mars månad och tiden bara rusar så himla snabbt förbi att
man inte hinner med.
Jag tror att det även måste storstädas bland tiden.
Vi bör nog stanna upp och ta oss en lite funderare på vad vi gör av tiden.

Vi har alla 24 timmar till vårt förfogande, per dygn,  där är vi alla lika
du har inte mer eller mindre tid än jag
Det är hur vi fördelar tiden som blir ett stressmoment för somliga,
jag menar om vi alla stannar upp en kort sekund och tar oss en funderare på vad vi verkligen
tycker är viktigt för oss, hur vi vill använda timmarna så kanske vi upplever
lite mer glädje och frid och blir mer harmoniserande mot omvärlden.

Ikväll var det lite om organisering av tid, men som ni vet så är livet även lek
och skratt
så med ett leende på läpparna säger vi natti natt
och sover vackert med
händerna på täcket.
på åters
vink vink






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0