tomgång

Hejsan hej!
Idag är jag ledig, ganska skönt sådär mitt i veckan.

Min bil

behöver lite service,
tomgången går på högvarv, så den behöver justeras.


Nu känns det som om våren måste komma och visa sig


Hösten och vintern har varit extremt lång, tycker jag, så nu är man
förväntansfull som ett litet barn
på julafton.

Jag har gått och nynnat på
tingeling du fattar ingenting
Det borde vara den låten som skulle vidare till stora finalen.
en riktig höjdare, även om Malenas låt var /är bra
om inte annat så är den trallvänlig.

Idag på min lediga dag gick jag en promenix genom skogen till affären för
att spana efter vårtecken.
Det enda jag hittade fanns på vår egen tomt.
Små ynka lökar som vill komma upp i värmen hittade jag under burspråket,
det var påsklilja.
Jag får fota dessa när dom har kommit upp lite mer.

Hela dagen har

lyst och värmt så skönt så skönt.
Jag satt faktiskt ute på altanen med en bok,
det blåste lite och jag fick ju ha jacka på mig men ändå
Våren är verkligen på gång.
Om 2 dagar är det vårdagjämning vilket betyder att
dag och natt är lika lång, därefter
bara sol, sol, sol.

Nähä nu ska jag laga lite sen lunch
på åters
vink vink




Kommentarer
Postat av: Daniel

Oj kan jag oxå få en sån bil?

2009-03-19 @ 13:09:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: zafira

Hejsan! Du var in på min blogg och kommenterade och nu är jag här på återbesök. Riktigt trevligt att någon från Sverige vågat ge sig till känna, jag har märkt att ca 10% av "mina" läsare bor i vårt västra grannland. Tackar för tipset hur man får mjuka händer, lågkonjunkturen kan ju bli ännu värre så vem vet...;) Min kisse skulle jag heller aldrig tatuera, någon måtta med fåfängan får det ju vara... Önskar dig en skön helg!

2009-03-19 @ 20:29:18
URL: http://bloggen.fi/Zafira

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0