Länge sen

 Hej!
Det var ett tag sen sist. Jag har haft besök av min svägerska från happis
och har inte haft lust att sitta vid datorn.
Jag hade bara Tingeling i huvet och döm om min förvåning när jag fick denna

av henne. Tack snälla.

Jaa,  vad har hänt sen sist
vi har fått vinter

igen.
Alla små babyknoppar ligger under ett snötäcke
men naturen har varit med om detta förut, så dom återhämtar sig skulle jag tro.

Jag har funderat lite på att ev operera ögonen

för att slippa glasögonen.
Är nog lite byxis fortfarande.
Jag har ju linser oxså men det hade vart så himla skönt att bara
slå upp sina ljusblå och slippa allt som har med brillor att göra.
Ska nog leta lite mer på nätet om detta.

Jag längtar lite efter påskens godsak MEMMA



Jag äter en hel låda själv , gubben tycker att det ser ut som
något annat (kakka)
snart så får jag mumsa, gotti gott.
Vad innehåller memman då, undrar ni säkert som inte har blivit bekant med detta,
jo
följande ingredienser:
rågmjöl, rågmalt och sirap som huvudingrediens, men även
socker, salt, apelsinskalsylt, pommeranskal, vatten.
Man bakar den i ugn, men fråga mig inte hur , har aldrig gjort memma förr.

Jaha då har man skrivit lite idag också,
dags för annat trevligt ppå hemmafronten.
på åters
vink vink











Kommentarer
Postat av: zafira

Hejsan! Memma är jättegott, fast jag har inte tjustartat ännu i år.;) Efter ett påskhelgen är över och memman bortslumpas brukar jag köpa ett lager till frysen, utmärkt som magmedicin... Jo, det är bara att kopiera och klistra in livslågan, läste att det är meningen att den ska föras vidare... Snövädret behöver du däremot inte föra vidare, dylikt har vi fått nog av i vinter... Ha en fin vecka!

2009-03-23 @ 22:02:31
URL: http://bloggen.fi/Zafira
Postat av: zafira igen

Bilder ska ju naturligtvis inte "klistras in", men det där kan du ju "på dina fem fingrar". Jättefin blogg du har, bloggen.fi har inte sådana här bildbehandlingsmöjligheter...

2009-03-23 @ 22:09:01
URL: http://bloggen.fi/Zafira

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0