lördag

 
Hej igen
Idag Lördag är det melodifestivalen, så det blir väl att slöa i
favvosoffan.
Vi har en trea och en tvåa
gissa vem som ligger och myser i trean
alldeles riktigt, jag.
Gubben får nöja sig med lillsoffan.
Punkt slut med det.

Hittade denna bild, och kom på att
man kan ha dessa på ett antal olika platser hemma.


T.ex
garaget med skruv och muttrar och annat smått
ungarnas rum  med olika pennor och suddigummi
toan med hårborstar deo/spray flaskor och dyl
eller som det är tänkt från början
bastun
Vad jag förstår så är det enkelt att göra detta själv
Du behöver
3 hinkar med avtagbara handtag för en ställning (modell mindre)
1 planka (målad i fin färg)
Spoltråd.
Måla plankan , borra hål för hinkarna (2 hål /hink)samt för väggfästen
Trä igenom spoltråden via handtagen och vira ihop på baksidan,
ev måste du banka hårt in tråden i plankan
Gör så med alla tre handtagen
Häng upp plankan på väggen, häkta på hinkarna
klart
Det var väl inte svårt.

Av en konstig anledning så tycker jag att min blogg har blivit lite av en
sida för
pyssel och hobby.
Det har jag absolut inget emot och jag hoppas att ni läsare tycker detsamma
I mina gömmor finns massvis med idéer.
Vi får se vad det blir av det hela som man brukar säga.

Hur många av er har gjort egen ketchup?

Jag har ett mycket enkelt recept som tar hur kort tid som helst att göra.
Ta en burk krossade tomater
1 dl socker
2 msk ättika
1 msk chilipulver
salt, peppar.
Koka allt tills ca 2dl återstår
sila koket och smaka av med valfri krydda,
prova curry, vitlök, stark jalapeno.
förvaras i kylskåp givetvis

Har du ingen silduk så kan du använda kaffefilter.
gott jag lovar.

Det var allt för idag ,
har lite att göra innan jag intar soffan
på åters
vink vink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0